Andi Miron

Antirasiști, la culcare!

S-au trezit peste noapte toți antirasiștii, măi să fie! Fotografia încărcată pe site-ul H&M, cu puștiul de culoare îmbrăcat într-un hanorac inscripționat cu „The Coolest Monkey In The Jungle" a stârnit un puternic val de antipatie îndreptat către marele retailer. Au apărut multe acuzații de rasism și luări de poziție ale persoanelor publice de toate culorile curcubeului. 

Mai mult, în cadrul aceleiași colecții, H&M a publicat o fotografie cu un băiețel care purta un hanorac inscripționat cu „Survival Expert", ceea ce a agitat și mai tare comunitatea afro-americană, luptătorii pentru drepturilor omului și mulți alți alți indivizi.


Unii au luat mult prea în serios această greșeală a celor de la H&M. Da, retailer-ul a făcut o greșeală. Nu aveau voie să o facă. Trebuiau penalizați de oameni, dar până la un punct. Să proliferezi prea mult de la ideea că-s niște mari rasiști, că vei boicota magazinul, înseamnă că ori ești de la un brand concurent, ori ești prost. Bineînțeles, factorul emoțional a contat mai mult decât rațiunea pentru multe persoane publice, care au reacționat pe acest subiect. The Weeknd a întrerupt colaborarea cu H&M, iar fotbaliștii Romelu Lukaku, Kevin Prince Boateng și baschetbalistul LeBron James au avut de asemenea reacții în social media. 

Ideea e simplă pe acest subiect. Au greșit, e OK să-i arătăm cu degetul și să râdem de gafa lor. Și-au asumat greșeala, și-au cerut scuze. Dar gata, fără smiorcăieli. 

H&M cred că și-a învățat lecția. Atunci când te numești H&M sau când ești orice alt gigant, producător de haine, suc, mici sau bere, trebuie să gândești fiecare mișcare de mai multe ori înainte. Chiar dacă nu ești rău intenționat, pentru că ochi critici și nebuni sunt peste tot.

Lumea va continua să cumpere de la ei, dar până la următoarea campanie de corectare a imaginii publice sau cine știe, până la următoarea gafă, oamenii vor rămâne în minte cu puștiul în hanorac verde.

Trimiteți un comentariu