Andi Miron

Șlapul, parte din ADN-ul taximetristului

De când taximetriștii se tăvălesc în chinuri, inevitabil, au intrat sub lupa mai multor instituții publice, printre care și Primăria Municipiului București. PMB a făcut public un regulament - pus în dezbatere publică până pe 7 februarie, pe care chipurile, „boșii cu căruțe galbene" vor trebui să-l respecte. Altfel, cică vor fi amendați.

În acest regulament sunt prevăzute mai multe puncte, printre care obligativitatea utilizării aparatelor de taxat fiscalizate, de a întreține mașina curată la interior și exterior, de a pune la dispoziția clienților harta orașului și indexul străzilor actualizat, interzicerea negocierii prețului. În fine, reguli de bun simț, elementare. Printre acestea, menționez și:


- obligativitatea taximetriștilor de a avea o ţinută îngrijită, pantaloni, cămaşă, sacou, fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare, precum şort, maiou şi şlapi;
- interzicerea folosirii telefoanelor sau a altor dispozitive mobile, iar în timpul programului, şoferii vor adapta fundalul sonor în funcţie de preferinţele clientului.


Luând la cunoștință acest regulament, la prima prima vedere, cred că taximetriștii au regretat ziua în care s-au născut. Sau oricum, ziua în care au început să facă propagandă anti-Uber.


„Să moară copiii mei, ajung la disperare! Am înțeles, fără coji de semințe și unghii tăiate pe jos... Fără miros de bășini și picioare nespălate. Fără manele și telefoane la reginele mele în timpul programului. Boss, dar cum să ne zică ce țoale să purtăm? Sandalele e viața mea, să moară bărbații mei!", a declarat Tase Talent, taximetrist full time versat din Rahova și suporter de galerie de închiriat - part-time.

Șocul trece rapid pentru taximetriști, pentru că oricum, nu cred în sancțiuni. Să te reclame cineva că nu folosești ceasul, se poate. Să te reclame că ai ieșit în sandale, mai greu... Șlapul și sandaua - cu sau fără șosetă fac parte din ADN-ul șoferului de taxi.

Oricum, taximetria clasică, cu serviciile abjecte pe care le prestează, va dispărea mai devreme sau mai târziu. Competiția va fi între aplicații de tipul Uber și Taxify.

Dar e bine, în București totuși există Taxi Occident, Class Taxi, Confort Taxi, Taxi AS. Ironie și ipocrizie maximă. Dacă aș avea o firmă care să presteze niște servicii atât de mizerabile ca ale lor, măcar aș fi onest. Numele pe care l-aș pune companiei ar fi Taxi Bosulică (doar cu un singur „S"). 
Și nici măcar n-ar mai fi nevoie să pun mutra unui țigan drept logo...

*Există și taximetriști OK, dar foarte puțini. Din ce în ce mai puțini... 

Trimiteți un comentariu